w
googluj

Delver Demo 1.2


Pikselowy roguelike.

Przypadło mi naprawdę niełatwe zadanie. Przyznam szczerze, że z początku obawiałem się, że mu nie podołam. Wszak dostałem do opisania grę z mojego ulubionego gatunku, ALE utrzymaną w pikselowo-minecraftowej stylistyce, a w dodatku we wczesnej fazie produkcji! Nie zwykłem opisywać niedokończonego produktu, ale tym razem zrobię wyjątek – bo warto!

Delver, bo takie miano nosi dzisiejsza gra, jest ciekawym miksem, a raczej hybrydą. Łączy ze sobą action RPG i roguelike’a. Czemu uznałem, że to ciekawe połączenie? W zasadzie, roguelike’i opierają się na taktycznym/turowym systemie walki, a w tym przypadku mamy do czynienia z bitwami w czasie rzeczywistym. O dziwo, nie odbiera to uroku produkcji, a wręcz przeciwnie, jest dzięki temu żywsza (nie zawsze, nieumarli nadal pozostali nieumarłymi). Standardowo mamy możliwość rozwijania statystyk naszego herosa, zdobywania ekwipunku oraz czarowania. Cały ten asortyment możliwości ma nam pomóc, by przetrwać w nieprzystępnych podziemiach.

Twórca gry zadbał nawet o odpowiednie wytłumaczenie, dlaczego w ogóle schodzimy do wspomnianych podziemi. Otóż, jesteśmy poszukiwaczem przygód, który słyszał, że na ostatnim poziomie lochów (siódmym) znajduje się kula o nazwie Yithidian. Jak się zapewne domyślacie, naszym zadaniem jest zdobycie jej oraz odniesienie na miejsce rozpoczęcia zabawy. Dalej zgadujecie słusznie, zadanie to będzie pieruńsko ciężkie, a my musimy po prostu przeżyć. Dlaczego? No cóż, jedną z zasad roguelike’ów jest to, że każdy zgon oznacza zaczęcie zabawy od początku i w na nowo wygenerowanych podziemiach. Brzmi przyjemnie, prawda?:)

Na uwagę zasługuje również oprawa graficzna. Nie jestem fanem tej stylistyki, ale nawet mnie, marudę i krytyka wszystkich krytyków, zauroczyła. Jest specyficzna i nadaje produkcji unikalnego klimatu. Jedyną wadą (moim zdaniem), że przez taką pikselozę nie ma atmosfery grozy i niebezpieczeństwa, która zazwyczaj towarzyszyły tego typu grom. A szkoda, pozostaje mi liczyć na to, że zaatakuje mnie jakiś cukierkowy szkielet czy inny szczur.

Na plus dla autora tytuły należy zapisać oddanie do dyspozycji graczy edytor poziomów. Teraz sami możecie zaprojektować własne podziemia :). Cóż jeszcze mogę dodać? Kupujta i grajta!

Uwaga!
Gra dostępna na platformie STEAM.

Wymagania!
• RAM: 1 GB
• CPU: 1.5 GHz
• GRAFIKA: OpenGL 2.0
• HDD: 200 MB

Licencja: Demo (testowa z ograniczoną funkcjonalnością)
System Operacyjny: Windows XP/Vista/7/8/10
Oceń program:
-/5

Ocena: 5 (1 głosów)

Strefa Download programu
Delver Demo



Delver Demo 1.2
Wersja rozwojowa
200 MB | 2015-12-04

Ilość pobrań: 128 | W tym miesiącu: 1 | W poprzednim miesiącu: 3

Komentarze (0)
Delver Demo