w
googluj

0 A.D. Alpha 17


0 A.D. - to strategia czasu rzeczywistego stworzona przez Wildfire Games i cały czas rozwijana na zasadzie otwartego kodu źródłowego. Oznacza to, że każdy chętny może dołączyć do tworzenia gry. Jest multiplatformowa, więc nieważne jakiego systemu operacyjnego używasz: Windows, OS X, czy Linux, gra powinna działać dobrze. 0 A.D. jak sama nazwa wskazuje jest grą historyczną. Bazuje na okresie od 500r. p.n.e do 500r. n.e. Grając w nią będziemy mogli zmierzyć się z realiami ekonomicznymi oraz militarnymi tamtego okresu. Ze względu na swój realizm, gra warta jest polecenia osobom interesującym się historią.

0 A.D. najprościej jest porównać do serii Age of Empires, ponieważ posiada podobną mechanikę. Nie jest to przypadkowe, gra pierwotnie była tworzona, jako konwersja Age of Empires II: The Age of Knights na nowy silnik graficzny, jednak jej twórcy ze względu na ograniczone możliwości techniczne porzucili ten projekt na rzecz prac nad odrębną produkcją.

Gra, pomimo długiego czasu, jaki minął od rozpoczęcia prac, nadal jest w bardzo wczesnej fazie rozwoju. Najbardziej dotkliwe są bugi i kiepska optymalizacja. Pomimo dosyć ubogiej grafiki i ustawienia niskiej rozdzielczości tekstur potrafi porządnie się przycinać. Może to odstraszyć, ale myślę, że warto dać grze szansę ze względu na klimat i grywalność.

0 A.D. robi jedną rzecz bardzo dobrze - historyczny klimat. Gracz ma wrażenie, że przenosi się w czasie, a nie jest to łatwe do osiągnięcia. Wiele pracy robi tutaj mechanika. Nie jest to kalka z ze wspominanej wcześnie serii Age of Empires. Została zmodyfikowana w bardzo zręczny sposób. Najbardziej może przypaść do gustu to, że więcej rodzajów jednostek może zbierać surowce. Zależy to od ich wyposażenia. Lepiej będzie, jak łucznik na koniu zajmie się polowaniem na płochą zwierzynę, a kobieta w podartej sukni pójdzie zbierać owoce z rosnących niedaleko centrum wioski krzaków. Wojownik z toporem zaś przyda się do rąbania drewna. Trzeba tylko uważać, żeby nie angażować wszystkich jednostek walczących do pracy, bo w czasie ataku nieprzyjaciela będzie trudno się obronić.

Prace nad grą ruszyły w 2003r. W 2008 r. deweloperzy podjęli decyzję o rozwijaniu projektu na zasadach open-source. We wrześniu 2013r. na crowdfundingowym portalu indiegogo ruszyła zbiórka pieniędzy na dalszą produkcję gry. Niestety, z zakładanych 160tys. dolarów udało się zebrać jedynie ok 33tys. Zostały one wydane na zatrudnienie programisty. Kiedy w końcu gra doczeka się oficjalnej wersji ma szansę dorównać, a nawet może przebić serię Age of Empires. Jednak data jej wyjścia cały czas jest nieznana, co nie wróży niczego dobrego.

PEGI:

Uwaga!
Gra na wczesnym etapie produkcji.

Wymagania!
•RAM: 512 MB
•CPU: Intel 1.0 GHz
•GRAFIKA: karta graficzna obsugująca OpenGL 1.3 z akceleratorem 3D, 128 MB
•HDD: 1.5 GB

Licencja: Freeware (darmowa)
System Operacyjny: Windows XP/Vista/7
Oceń program:
-/5

Ocena: 4.3 (3 głosów)

Strefa Download programu
0 A.D.



0 A.D. Alpha 17
Wersja rozwojowa
590 MB | 2015-01-12

Ilość pobrań: 502 | W tym miesiącu: 4 | W poprzednim miesiącu: 1

Komentarze (3)
0 A.D.
avatararrow
Pawciow | 2016.12.12 03:44
0 Oceniam pozytywnieOceniam negatywnieZgłoś nadużycie
0 A.D. Alpha 21 Ulysses wyszła 8.12.2016! Wiele nowych map, budynkó, poprawiono także dużo błędów.
0 A.D. Alpha 17
avatararrow
Pawciow | 2016.04.26 16:54
0 Oceniam pozytywnieOceniam negatywnieZgłoś nadużycie
Kolejna z 31.03.2016 r. wersja Alpha 20 oznaczona Timosthenes m. in. z 10 nowymi mapami
0 A.D. Alpha 17
avatararrow
Pawciow | 2016.03.01 12:57
0 Oceniam pozytywnieOceniam negatywnieZgłoś nadużycie
zapowiada się ciekawie, jest już wersja 19 alpha wydana 30.11.2015 r., także projekt się wciąż trzyma :)
0 A.D. Alpha 17